Recensie Junglebook

Afgelopen weekend heb ik de ‘Junglebook’ gekeken. Deze film is als tekenfilm natuurlijk een klassieker. Veel mensen hebben de tekenfilm dan ook gezien en kunnen zich Baloe, Bagheera, Sherekan en Kaa nog wel herinneren. Bij deze nieuwe film wordt alles tot leven gebracht. Het is niet echt een tekenfilm meer, dit kan je in eerste instantie zien aan de leeftijdsgrens. Deze ligt nu op 12+ terwijl elk kind denk ik wel de tekenfilm zou kunnen kijken. Ook is deze film heel spannend. Ik heb als kind heel vaak de tekenfilm gezien dus ik zat heel erg te twijfelen of ik wel naar deze film moest. Het is immers een ‘remake’ van de tekenfilm. Ik wist niet zo goed of ik er op zat te wachten. Hieronder is een trailer te zien om jullie een beetje een idee te geven waar de film over gaat (hoewel deze in essentie niet eens zo heel veel anders is dan de tekenfilm).

 

Ik zal toch nog even een kleine samenvatting van het verhaal geven: Mowgli is in de jungle terechtgekomen en wordt opgevoed door de wolven. Hij moet zich net zo gedragen als een wolf en niet als een mens. Alleen moet Mowgli oppassen voor de gevaarlijke tijger Sherekan die wraak wil nemen op de mensen omdat hij zichtbaar is aangetast door de rode bloem (vuur). Hij denkt dat alle mensen in wezen slecht zijn. Ook moet Mowgli oppassen voor koning Louie, die wil namelijk dat Mowgli hem de rode bloem geeft maar eigenlijk kan Mowgli hem dat niet geven omdat hij niet weet hoe je vuur maakt. Ook moet Mowgli oppassen voor Kaa, de gevaarlijke slang. Echter zijn er naast deze vijanden ook vrienden van Mowgli, namelijk de wijze panter Bagheera en de vrolijke eigenzinnige beer Baloe. In de Jungle schuilen dus allerlei gevaren die Mowgli moet overwinnen met zijn vrienden.

Mijn mening

Ik vond het echt een heel vette, leuke gave film. Zeker een aanrader. De juiste dingen zijn weggelaten en de juiste dingen zijn erin gelaten in vergelijking met de tekenfilm. Zo zitten de bekende liedjes: ‘Als je van beren leren kan’ en ‘Ik ben net als jij’ erin, weliswaar in het Engels, maar dat is logisch. Aangezien ik als kind nog geen Engels kon keek ik toen alle films in het Nederlands en heb ik dus ook die liedjes in het Nederlands in mijn hoofd en niet in het Engels. Ik heb de film in 3d gezien en ik vind dat bij deze film echt van toegevoegde waarde. De dieren zijn zo mooi en prachtig gemaakt. De dieren kunnen praten maar toch blijven het dieren, soms gaan bijvoorbeeld de oren van de wolven naar achteren en zo zijn er nog veel meer details die echt prachtig zijn. Je waant je voor even in de jungle en leeft echt mee en dat terwijl er eigenlijk geen acteurs in spelen, op Mowgli na dan. Vaak vind ik het 3d-effect van films een beetje overdreven en niet nodig maar bij deze film dus niet. Voor dit soort films ga je naar de bioscoop. Ik heb echt in spanning gezeten en soms ook gelachen. Ik vond het één van de beste films van de afgelopen jaren. Af en toe kom je uit de bioscoop met een gevoel van: ‘Wat een prachtfilm!’ Dat gevoel had ik nu ook. Ik ben er nog steeds van aan het genieten, terwijl ik hem een week geleden heb gezien. Kortom iedereen moet deze film in de bioscoop zien.

Deze film krijgt van mij 5 van de 5 sterren.

5 gedachtes over “Recensie Junglebook

Plaats een reactie